Projecten

Music & Business

Educatie | Provinciaal | Talentontwikkeling |

Vanaf 2018 biedt Pop in Limburg voor het eerst een gratis zesdelige workshopserie aan voor muzikanten (bands, singer-songwriters, dj’s, producers en rappers) uit de Limburgse popsector. Gedurende het jaar worden er zes workshops georganiseerd door de hele provincie op diverse locaties. Elke workshop heeft een eigen thema en per workshop worden er minimaal drie professionals voor in het panel uitgenodigd uit de Nederlandse en/ of Belgische muziekindustrie.

Het begint natuurlijk allemaal met het maken van goede muziek. En dan, what’s next ? Voor wie maak je je muziek? Wie is je publiek? Hoe kom je aan optredens? Hoe vind je een goede producer en hoe bereid je je voor op een studiodag? Wat wil je bereiken met je muziek, wat is je doel? Hoe vind je de juiste partijen die bij je passen? Wil je met muziek je geld verdienen of zie je het meer als hobby? Hoe profileer je jouw act? Heb je een manager of regel je je zaken zelf?

Deze vragen en meer worden behandeld in een zesdelige serie sessies, waarin professionals uit de Nederlandse popsector hun ervaringen en kennis met jullie delen. Naast het opdoen van nieuwe kennis en ervaring ziet Pop in Limburg deze workshops als een perfecte gelegenheid om je netwerk uit te breiden en om kennis te maken en/ of bij te kletsen met collega-muzikanten uit de popsector. De sessies vinden plaats op zondagen tussen 13:30-17:00 uur en zijn gratis toegankelijk voor muzikanten uit de Limburgse popsector.

Zondag 25 februari 2018 | Muziekgieterij, Maastricht | Sessie #1: Hoe kom ik aan optredens?
Zondag 29 april 2018 | Moon Music Studios | Sessie #2: Je muziek opnemen
Zondag 24 juni 2018 | Muzikantine, Horst | Sessie #3: Hoe release ik mijn muziek?
Zondag 26 augustus 2018 | NIEUWE NOR, Heerlen | Sessie #4: Hoe promoot ik mijn act/ muziek?
Zondag 28 oktober 2018 | Poppodium Volt, Sittard | Sessie #5: Hoe manage ik mijn act?
Zondag 16 december 2018 | ECI Cultuurfabriek, Roermond | Sessie #6: Meet Your Scene 

Meld je nu gratis aan voor de verschillende sessies via de links hierboven!

Klik hieronder voor meer informatie over de verschillende workshops en schrijf je snel in, want VOL = VOL!

Sessie #1: Hoe kom ik aan optredens?

Op zondag 25 februari gaan we van start met de eerste sessie van “Music & Business”. Tijdens de eerste workshop, in de vorm van een panel, wordt ingegaan op de vraag: hoe kom ik aan optredens? Er wordt gediscussieerd over vragen als:

Waar moet je aan voldoen voordat je gaat optreden?
Hoe goed beheers je je repertoire?
Voor wie maak je je muziek? Wie is je publiek?
Hoe kom je aan optredens? (Persoonlijk contact, samenwerking?)
Wat wil een programmeur zien voordat hij jou/ jullie boekt?
Wanneer benader je een programmeur? (Timing)
Wanneer ben je goed genoeg?
Wie zijn je collega’s, wie zijn je concurrenten voor een bepaald podium of festival?
En vraag jezelf af: is mijn act uniek genoeg in de markt?

Het panel staat o.l.v. Lars Kelpin (projectmanager Grap Amsterdam)

Panel
René Beerens (manager Momentum Agency)
Marije van Veen (boeker Hot Topic Agency)
Sander Stijnen (promoter V2 Records, The Hillbilly Moonshiners band)
Johan Hauser (programmeur Grenswerk)

Waarom meedoen?
Als muzikant, band, dj of producer wil je je muziek het liefst met de wereld delen. Maar als je nog niet zo bekend bent met en/ of in de popscene, hoe pak je dit dan aan? Programmeurs van podia en festivals ontvangen dagelijks talloze mails met aanbiedingen voor hun programmering. Hoe zorg je ervoor dat jij eruit springt, zodat jij in die desbetreffende zaal of op dát ene festival zult spelen? In deze workshop leer je van de ervaringsdeskundigen achter de schermen wat wél en vooral ook niet te doen in je zoektocht naar optredens.

Locatie en tijd
De sessie vindt plaats op zondag 25 februari. Locatie: Muziekgieterij, Maastricht. Deuren open: 13:30 uur. Aanvang: 14:00 uur. Einde: 17:00 uur.

Deelnemen
Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 23 februari a.s. via deze link. Let op: je schrijft je individueel in, niet als act. Dus kom je met vier personen van één act, gelieve vier keer het formulier in te vullen.

Over “Music & Business”
In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Sessie #2: Je muziek opnemen

Op zondag 29 april organiseert Pop in Limburg de tweede sessie van “Music & Business”. Tijdens deze workshop komen alle ins and outs over het opnemen van je muziek aan bod. Er zal gesproken worden over de volgende vraagstukken:

Hoe ziet een opname proces eruit? Hoeveel tijd besteed je hieraan?

Homerecordings: wat kun je zelf doen en hoe?
Wanneer huur je een professionele studio?
Hoe bereid je je voor op een studiodag?
Wat zijn je verwachtingen?
Wat zijn de kosten van een studio opname?
Mixen vs. masteren?
Zelf doen vs. producer inhuren?
Hoe vind je een goede producer?

Het panel staat o.l.v. Lars Kelpin (Grap Amsterdam)

Panel
Wouter Budé (Moon Music Studio)
Pablo van der Poel (DeWolff, Electrosaurus Records)
Ingo Jetten (Trashed Attic Audio)

Waarom meedoen?
Jouw hoofd vult zich elke dag met talloze te gekke melodieën en riffs, maar hoe zorg je er nu voor dat die muzikale meesterwerken tastbaar worden? Wellicht is het tijd voor jou om eens na te gaan denken over het opnemen van je songs. Maar hoe gaat dat allemaal in zijn werk? Bij wie kun je aankloppen om je muziek te laten opnemen of kan het misschien ook vanuit je eigen stekkie gerealiseerd worden? Misschien kies jij ervoor om samen te werken met een producer of vraag jij je af of een samenwerking wel meerwaarde heeft? Wanneer jij rondloopt met deze vragen is deze workshop echt iets voor jou. In deze workshop krijg je hierover talloze tips van diverse professionele producers en muzikanten.

Locatie en tijd
De sessie vindt plaats op zondag 29 april. Locatie: Moon Music Studios. Deuren open: 13:30 uur. Aanvang: 14:00 uur. Einde: 17:00 uur.

Deelnemen
Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 27 april a.s. via deze link. Let op: maximaal 2 personen per act/band i.v.m. beperkte capaciteit. Verder schrijf je je individueel in, niet als act. Dus kom je met twee personen van één act, gelieve twee keer het formulier in te vullen. LET OP: aanmelden is geen garantie voor deelname i.v.m. beperkte capaciteit. VOL=VOL.

Over “Music & Business”
In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Sessie #3: Hoe release ik mijn muziek?

Op zondag 24 juni organiseert Pop in Limburg de derde sessie van “Music & Business”. Tijdens deze workshop gaan we verder in op het uitbrengen van je muziek. De volgende aspecten komen aan bod:

Wat wil je bereiken met je muziek? Wat is je doel?
Wat komt er bij een releaseplan allemaal bij kijken?
Album vs. EP?
Wie is je publiek? Matcht je muziek met je publiek?
Wat doe je als je verschillende tracks hebt, bij welk publiek pas je dan en hoe moet je dat dan uitbrengen?
Hoe distribueer je muziek online?
Zelf doen of een label vinden?
Hoe vind je partijen die bij je passen?
Hoe kom je in contact met de juiste mensen en hoe benader je ze?

Het panel staat o.l.v. Bram Jacobs (Parkstad Limburg Theaters, De Muzikantine)

Panel
Fred van Kruining (Caroline Benelux)
Martijn Crama (Music United)
Marco Roelofs (Effenaar, STAVAST)

Waarom meedoen?
Je hebt je muziek opgenomen en staat te popelen om deze uit te brengen, maar hoe ga je dit aanpakken? Kies je voor het uitbrengen in eigen beheer of ga je voor een samenwerking met een label? Wat doet een publisher precies en waar kan deze jou bij helpen? Meet the professionals tijdens deze workshop, laat je inspireren en krijg antwoord op al je vragen!

Locatie en tijd
De sessie vindt plaats op zondag 24 juni. Locatie: Muzikantine, Horst. Deuren open: 13:30 uur. Aanvang: 14:00 uur. Einde: 17:00 uur.

Deelnemen
Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 22 juni a.s. via deze link. Let op: je schrijft je individueel in, niet als act. Dus kom je met vier personen van één act, gelieve vier keer het formulier in te vullen. LET OP: Aanmelden is geen garantie voor deelname i.v.m. beperkte capaciteit. VOL=VOL.

Over “Music & Business”
In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Sessie #4: Hoe promoot ik mijn act/ muziek?

Op zondag 26 augustus organiseert Pop in Limburg de vierde sessie van “Music & Business”. Tijdens deze workshop wordt ingegaan op de vraag: Hoe promoot ik mijn act/ muziek? Er wordt gediscussieerd over vragen en onderwerpen als:

Wat wil je? Wil je beroemd worden en met je muziek bekendheid generen in heel Nederland?
Of wil je gaan voor pure muziek, wil je daarin geen concessies doen en richt je je op een kleine, specifieke markt?
Wil je met muziek je geld verdienen of zie je het meer als een hobby? Wat is je doel?
Hoe profileer je jouw act?
Hoe zet je je strategie uit en door?
Hoe bereik en mobiliseer je je fans voor show of het kopen van je muziek?
Maak je gebruik van social media? Doe je dit op de juiste wijze?
Analoge promotie vs. digitale promotie
Hoe kom je op de radio? Hoe kom je in een Spotify playlist?

Panel
Anna Oosterling (Get your act together)
Wilbert Stuifbergen (Pinguin Radio)
Imad Ahammar (Pardie&Bullshit)

Panelleider

Bob Canters (Zomerparkfeest, Grenswerk)

Waarom meedoen?
Het is niet vanzelfsprekend dat je naamsbekendheid genereert als band, muzikant of dj. Je bent nu eenmaal niet de enige die het liefst elke avond de Ziggo Dome uitverkoopt. Om authenticiteit te creëren is meer nodig dan alleen een paar leuke nummers. Maar hoe doe je dat? Hoe kan het dat de ene band enorm opvalt en de andere juist totaal niet? Welke middelen en manieren zijn er allemaal om je voor te stellen en om jezelf in de spotlights te zetten? Ook het promoten van je muziek kun je doen op diverse manieren. Hoe pak je dit op een goede manier aan? In deze workshop nemen we jou mee in de wereld van promotie, branding en alle benodigdheden om een goede indruk achter te laten.

Locatie en tijd
De sessie vindt plaats op zondag 26 augustus. Locatie: NIEUWE NOR, Heerlen. Deuren open: 13:30 uur. Aanvang: 14:00 uur. Einde: 17:00 uur.

Deelnemen
Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 24 augustus a.s. via deze link. Let op: je schrijft je individueel in, niet als act. Dus kom je met vier personen van één act, gelieve vier keer het formulier in te vullen.

Over “Music & Business”
In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Sessie #5: Hoe manage ik mijn act?

Op zondag 28 oktober organiseert Pop in Limburg de vijfde sessie van “Music & Business”. Tijdens deze workshop wordt ingegaan op de vraag: Hoe manage ik mijn act? Er wordt gediscussieerd over vragen als:

Heb je een manager of regel je je zaken zelf?
Indien geen manager, hoe ziet de taakverdeling er binnen de act uit?
Wanneer is een manager voor een act interessant?
Waar begin je mee als manager als je start met een act?
Wat doet een manager? En wat doet hij niet?
Wat zijn de eigenschappen van een goede manager?
Welke afspraken maak je met een manager over de verdiensten?
Hoe til je je muziek (samen met je manager) naar een hoger plan?
Wat verwacht een manager van een artiest?
Factoren voor een goede samenwerking

Panel
Martijn Crama (Music United)
Jules Weijers (Heads Up mgmt)
Janneke Nijhuijs (o.a. Komodo & The Deaf)

Panelleider
Lars Kelpin (GRAP Amsterdam)

Waarom meedoen?
De manager is misschien wel de meest tot de verbeelding sprekende figuur uit de muziekindustrie. Als geen ander staat hij dicht bij de act en is hij betrokken bij alles wat er op artistiek, zakelijk en praktisch gebied gebeurt. Managers bestaan in alle maten en gewichten en hun rol kan op verschillende manieren ingevuld worden. Over het algemeen kan je stellen dat een manager ervoor instaat om voor de artiest een langetermijnvisie uit te werken en om de artiest vervolgens bij te staan bij elke stap op weg naar het gestelde doel. Werk jij reeds met een manager? Of regel jij je zaakjes zelf? Wat zijn de voordelen van het aanstellen van een manager en op welk moment kies je hiervoor? In deze workshop zullen we meer duidelijkheid scheppen over bovenstaande vragen.

Locatie en tijd
De sessie vindt plaats op zondag 28 oktober. Locatie: Poppodium Volt, Sittard. Deuren open: 13:30 uur. Aanvang: 14:00 uur. Einde: 17:00 uur.

Deelnemen
Aanmelden kan tot de dag zelf via deze link. Let op: je schrijft je individueel in, niet als act. Dus kom je met vier personen van één act, gelieve vier keer het formulier in te vullen.

Over “Music & Business”
In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Sessie #6: Meet Your Scene

Op zondag 16 december organiseert Pop in Limburg de laatst sessie van “Music & Business” in 2018. Deze zesde sessie staat volledig in het teken van netwerken, inspiratie opdoen, muziek maken en kennisdeling. Deze laatste sessie bestaat uit verschillende onderdelen:

1) Speeddates (14:00 – 16:00)
Ben jij nieuw in de popsector? Volg je een opleiding die popmuziek gerelateerd is? Of ben je geïnteresseerd in een functie in de popsector? Tof!
Echter: Als startend muzikant, band, dj, fotograaf, organisator, manager of marketeer loop je vaak tegen de uitdaging aan dat je niet goed weet hoe je je netwerk het beste kunt opbouwen. Waar leer je mensen kennen die iets voor je kunnen betekenen en wie zijn die mensen? Pop in Limburg heeft speciaal voor deze dag een speeddate sessie georganiseerd waar deze mensen elkaar kunnen ontmoeten! Het enige dat je hoeft te doen is je inschrijven en langskomen.
Leer elkaar kennen en zorg voor een vergroting van jouw eigen netwerk!

Met wie kun je speeddaten?

Tirsa Creusen
Tirsa Creusen (1990) wordt in 2010 door de jury van Popsport uitgeroepen tot ‘beste manager’. Sinds die dag is het duidelijk dat Tirsa’s ambities in de muziekwereld liggen. Tijdens haar studie werkt ze voor producties als 3FM Serious Request en bands als Rowwen Hèze en Heideroosjes. Haar studie sluit ze af met een afstudeerstage bij het grote poppunk label Epitaph. Nog voordat ze haar diploma heeft gehaald gaat ze al aan de slag bij Buro Pinkpop. Hier is ze verantwoordelijk voor Kunstbende Limburg en werkte ze mee aan Pinkpop en de diverse andere festivals en concerten. In haar vrije tijd is ze in deze periode productieleider bij Poppodium Nieuwe Nor en tourmanager voor verschillende Limburgse acts. Inmiddels heeft Tirsa al deze werkzaamheden achter zich gelaten en werkt ze nu fulltime voor Pinkpop. Om hiernaast nog extra ervaring op te doen werkt ze via Mojo Concerts voor Lowlands en via Agents After All voor Concert at SEA en verschillende producties in de AFAS Live in Amsterdam.

 

 

 

 

 

René Bradwolff
René is al zo’n 10 jaar popfotograaf. Hij studeerde fotografie aan de kunstacademie van Maasmechelen hoewel hij in die tijd vooral leerde over fotografie als assistent van een Vlaamse modefotografe die tevens zijn lerares was. Hij won in 2010 in België een wedstrijd voor opkomende jazzfotografen en werd daarna onder de hoede genomen door Jos ‘The Jazz Man’ Knaepen, een wereldwijd gerespecteerde jazzfotograaf die zelfs geëxposeerd heeft in Carnegie Hall.

René fotografeert sindsdien voor Buro Pinkpop, Pop in Limburg, Heerlen Jazz, Kunstbende, Conservatorium Maastricht, Parkstad Popstad en diverse poppodia.

 

 

 

 


Sander Stijnen

Sander Stijnen (1989) is al een aantal jaren actief in de Nederlandse popsector. Na eerder als marketeer gewerkt te hebben bij o.a. Muziekcentrum de Bosuil in Weert en Roepaen in Ottersum belandde hij vorig jaar bij plaatenmaatschappij V2 Records in Hilversum waar hij verantwoordelijk is voor onder meer Blaudzun, EUT, Ziggy Marley en SYML. Daarnaast is hij bandlid van The Hillbilly Moonshiners, waarvoor hij tevens het management en de internationale boekingen voor zijn rekening neemt.

 

 

 

 

Ruud Peeters
Via zijn werk als jongerenwerker, waarbij hij jongerencentra begeleidde en evenementen ondersteunde, kwam Ruud in aanraking met festivals en livemuziek. En liet nooit meer los! Al snel combineerde hij zijn baan met freelance stage- en tourmanagement. Na jaren aan de organisatie- en productiekant gewerkt te hebben, werd hij gevraagd om boeker te worden van artiesten als Kane, Within Temptation en Waylon. “Toen de vraag van MOJO kwam om binnen het bedrijf Nederlandse pop meer uit te breiden binnen MOJO, hoefde ik niet lang na te denken”, zegt Ruud. Als boeker vindt hij het belangrijk om snel te kunnen schakelen. Het is soms een uitdaging, geeft hij toe, om artiest, organiserende partij én publiek tevreden te stellen. “Ik probeer altijd alle kanten en belangen te zien en ernaar te handelen.” Een bijdrage kunnen leveren aan de carrière van een artiest vindt hij een van de mooiste onderdelen van zijn job: ver vooruitkijken, doelen stellen en plannen maken.  Binnen MOJO richt Ruud zich op de Nederlandse markt. Met name voor de mainstream pop maar, zo zegt hij: er zal altijd wel een rockbandje tussen zitten.

Foto: Andreas Terlaak

 

 

 

 

 

Bart van Haare
Bart van Haare (1987) is sinds zijn 15e actief in de muziek als muzikant, organisator, verbinder en facilitator.  Als een ware duizendpoot was hij niet alleen óp het podium te vinden, maar ook regelmatig daar omheen als stage- of tourmanager, op verschillende evenementen in Nederland en België.

In 2014 studeerde hij af aan de Rockacademie op Basgitaar en Businessmanagement. Na kort zijn eigen boekingskantoor te hebben gehad, zette hij in 2015 zijn carrière voort bij Double Vee Concerts. Sinds oktober 2018 werkt hij bij Buma Cultuur voor Dutch Music Export, Buma Music Academy en ESNS Loud. Bart speelt nog steeds bas en heeft een blijvende passie voor live muziek.

 

 

 

 

Lisanne Middag
Vanuit Crystal Stone Management is Lisanne Middag actief op het gebied van tour- en artist management. Dit doet ze zowel voor nationale als internationale artiesten. Al ruim 5 jaar reist ze als tourmanager met Matt Simons (USA) binnen Europa maar ook daarbuiten: Noord Amerika, Zuid Afrika en Midden Amerika zijn geen onbekende gebieden. Naast haar werkzaamheden als tourmanager van Matt Simons is ze en tegenwoordig ook onderdeel van zijn management team.

Andere artiesten waarmee ze in het verleden heeft gewerkt zijn o.a. The BlueBirds (NL), Niels Geusebroek (NL), Daniel Docherty (UK), Chris Ayer (USA), Anneke van Giersbergen (NL) en Mainstreet (NL). Ze is niet alleen actief binnen de muziekindustrie maar heeft ook ervaring in het opzetten en begeleiden van verschillende marketing gerelateerde projecten in opdracht van o.a. KWF Kankerbestrijding en ANWB. Haar ervaring in het buitenland in combinatie met haar kennis op het gebied van marketing zet ze graag in om samen met artiesten aan een groter plan te werken waarbij het denken buiten de Nederlandse grenzen geen uitzondering is.

 

 

 

 

 

Carsten Brunsveld
Carsten bouwde als drummer en manager van loud rock ’n roll band John Coffey door hard werken een solide bestaan op. Begonnen in zweterige cafés tijdens de Popronde, speelde hij uiteindelijk op vele grote festivals en deed internationale shows. Was werkzaam bij boekingskantoor Radar Agency in Amsterdam als marketeer en manager. Tegenwoordig is Carsten werkzaam als marketing coordinator van het Grachtenfestival in Amsterdam.

 

 

 

 

Jesper Hesseling
info volgt…

Stan Steeghs
Stan Steeghs (1991) begon o.a. als lid van de POP-commissie en voorzitter van jongerencentrum OJC Watjang in Oirlo (Noord-Limburg). Daar organiseerde hij ook het jaarlijkse tweedaags festival Zomaarpop. Hij o.a. actief voor 3voor12 als schrijver/recensent. Zijn eerste stage liep hij in Amsterdam bij EMI Music op de Digital/Streaming afdeling. Gedurende zijn studie in Tilburg werkte hij voor Grip Music met artiesten als GANZ en Lucky Done Gone. Inmiddels is hij enkele jaren werkzaam bij een major muziekmaatschappij in Hilversum op de Streaming afdeling.

 

 

 

 

 

2) Spreekuur des doelverduidelijking (14:00 – 17:00)
Muzikanten/bands die een concreet plan hebben voor hun muzikale toekomst kunnen dit plan laten toetsen bij een echte professional uit het muziekveld. Zij kunnen binnen een half uur samen met de muzikant/band bepalen of het plan realistisch is en waar het eventueel nog kan worden bijgeschaafd. Voorwaarde voor deelname aan dit spreekuur is dat het plan vooraf wordt ingediend zodat de professional zich goed kan voorbereiden.

Het aantal professionals is beperkt, dus meld je snel aan hiervoor.

Met wie kun je in gesprek gaan?

Martijn Crama
Martijn Crama is artiestenmanager. Op dit moment managet hij TAPE TOY, eerder vertegenwoordigde hij IX, Bells of Youth, Stefany June, Krach, Florian Wolff en RubyQ. Sinds kort is Martijn ook auteur. Hij schreef ‘Basisbagage’: een boek voor ambitieuze muzikanten wat helpt bij het maken van (strategische) keuzes. Verder houdt Martijn een blog bij om de Nederlandse muziekindustrie wat transparanter en begrijpelijker te maken, host hij panels en doceert hij op het ArtEZ bij de afdelingen Popacademie en MediaMusic.

 

 

 


Bas Barnasconi
Bazz maakt al zijn hele leven lang muziek, voornamelijk als zanger in bands. Op dit moment zit Bazz in zijn tweede jeugd. Waren eerst al zijn dromen uitgekomen met zijn Nederlandstalige nu-metalband VanKatoen, waarmee hij o.a. op Pinkpop en Lowlands stond en heeft getourd door de VS en Indonesië. Nu heeft hij succes met de band Bazzookas, een Nederlandstalige skaband die over de hele wereld speelt, van Europa tot Australië. Niet in kleine cafeetjes, maar op de mainstages van grote festivals. Tot slot is Bazz de oprichter en drijvende kracht achter Pinguin Radio.

 

 

 

 

René Beerens
René Beerens organiseerde jarenlang festivals, reisde de wereld over met zijn one-man-band ‘Capacocha’, werkte als bookingsagent bij Alles Los (nu BLiP), coordineerde meerdere keren de Popronde in Maastricht en is eigenaar van Momentum Agency en manager van DeWolff, Birth of Joy en Navarone.

 

 

 

 

3) Demohearings (14:00 – 16:45)
Net een nieuwe EP uit? Laat deze dan horen aan een van de professionals uit het demopanel! Schrijf je bij binnenkomst in bij jouw panellid naar keuze en ontvang feedback waar je iets mee kunt. Van 16:15 u tot 16:45 u worden een aantal demo’s plenair besproken met de aanwezigen in de popzaal. 

Dannij Bol
Dannij is coördinator Programmering Parkstad Limburg Theaters, LIMBURGzaal. Programmeur Cultura Nova, Bevrijdingsfestival Limburg en jazzOUT.

 

 

 

 


Ties Timmers
“Ik ben Ties, boeker bij Radar Agency, met een grote liefde voor overtuigende acts die buiten de lijntjes durven te gaan. Ik werkte bij NPO Radio 6 waar ik ook de live programma’s samenstelde, van Noorderslag tot North Sea Jazz, en heb gewerkt bij 3VOOR12/Utrecht, het SJU Jazzpodium en Super-Sonic Jazz. Maar ik luister ook alternative, hip-hop, funk en heel veel podcasts.

Check mijn roster hier: https://radar-agency.com/crew/ties-timmers/



 

 

 


Wilbert Stuifbergen
Na 18 jaar lang betrokken te zijn geweest bij LiveXS als onder meer uitgever en hoofdredacteur was het tijd voor iets nieuws voor Wilbert Stuifbergen. Hij ging aan de slag als Marketing en Communicatie manager bij Mixtream Festival, schreef o.a. voor Written in Music en Lust For Life, draaide plaatjes voor Silent Disco, maar belandde uiteindelijk bij Pinguin Radio (hoofdredacteur). Daarnaast ook nog verantwoordelijk voor de Lowlands Media als hoofdredacteur van de Programmakrant en Daily Paradise. Een behoorlijke bak ervaring waarbij we op zekers kunnen stellen dat Wilbert wel weet hoe hij muziek in de markt moet zetten en hoe de pers & media te benaderen. Een must voor iedere muzikant op de weg naar succes!

 

 

 



Lesley Klaverdijk

is programmeur bij Poppodium Volt. 

Bob Canters
Bob Canters is werkzaam bij Your Agency (o.a. Lil Kleine), co-founder van Thrash Agency en tevens programmeur van het Zomerparkfeest en Grenswerk. Hij is met name gespecialiseerd in dance en alle daaraan gerelateerde stromingen.

 

 

 


Bert Habets
Bert is:
– Actief in de mainstream/house/pop/EDM scene als DJ, boeker, programmeur, promoter en marketeer
– Actief als DJ en producer Nothing But Funk
– Actief als promoter met concepten als Disco Tropicana, At The Villa Group, Oude Bekenden
– Als boeker gewerkt met artiesten als La Fuente, Lucas & Steve, Deepend, ROOG, Boris Smith en meer
– Voor diverse festivals in opdracht line-ups geprogrammeerd, waaronder Castle of Love, Pop on Top, Kingsday Maastricht, Studentintro Maastricht en meer
– Als marketeer actief voor o.a. Neverland Festival, Castle Of Love, Baouzza en Back To The 80’s & 90s in het Sportpaleis

 

 

 

Jasper van Vugt
Jasper van Vugt is journalist, redacteur, copywriter, consultant en docent en heeft een ruime ervaring in de Nederlandse muziekwereld. Hij schrijft voor onder andere OOR, Metro, Entertainment Business, Jazzism en Buma/Stemra. De kennis over de muziekindustrie die hij de afgelopen vijftien jaar heeft opgedaan zet hij graag in als docent op de Herman Brood Academie en het Conservatorium van Amsterdam, maar ook op Muzikantendagen en demohearings. Daarnaast is hij veelgevraagd jurylid, o.a. voor Popronde Nederland, Amsterdamse Popprijs, Grote Prijs van Nederland en MooieNoten.

 

 

 


4) Borrel-jam (17:00 – 18:00)
Van 17:00 uur tot 18:00 uur vindt een afsluitende borrel plaats voor iedere deelnemer. Hier kan worden nagepraat over de dag tijdens een hapje, drankje én een muziekje! Aanwezige muzikanten worden namelijk uitgenodigd deel te nemen aan een jamsessie die zal worden begeleid door Goof Veelen en Jerome Lenders.

Goof Veelen
Geboren en getogen in een van de mooie kerkdorpen die onze Limburgse provincie rijk is, speelt Goof Veelen sinds zijn 6e levensjaar gitaar en is hij werkzaam bij de ECI Cultuurfabriek te Roermond, The Rock Station te Reuver en Muziekplein te Neer. Na muziekopleidingen gevolgd te hebben in Tilburg en Heerlen, werkt Goof nu full-time als gitaar -en muziekdocent en uitvoerend musicus. Naast zijn verdiensten bij diverse (muziek)scholen en culturele instituten heeft hij op podia van Londen tot Parijs gestaan in verschillende formaties, waar onder deathmetal bands, feestbands, tributebands, fanfares en praktisch alles daar tussen in. Heden ten dage is hij op de bühne te zien met bands als Promilaasj, VOLBEER en Presto Pronto, eveneens als sessie-gitarist.’

 

 

 

Waarom meedoen?
Deze speciale editie van “Music & Business” staat volledig in het teken van nieuwe mensen leren kennen en/of bij te kletsen met je bestaande contacten en/ of collega muzikanten. Deze sessie is een goede gelegenheid om te investeren in je netwerk, om persoonlijk kennis te maken met programmeurs, boekers en managers en dus dé manier om straks misschien meer te kunnen spelen buiten je eigen regio. Ook ontmoet je vele collega muzikanten en is dit een perfecte gelegenheid om bij te kletsen en of nieuwe ideeën/ plannen te bespreken. Een mooie, zeer inspirerende afsluiter van een muzikaal jaar!

Locatie en tijd
De sessie vindt plaats op zondag 16 december. Locatie: ECI Cultuurfabriek, Roermond. Deuren open: 13:30 uur. Aanvang: 14:00 uur. Einde: 18:00 uur.

Deelnemen
Inschrijven kan HIER
LET OP: inschrijving gaat per persoon, niet per band. Iedereen moet individueel inschrijven. 

Over “Music & Business”
In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Contact

Contactpersoon:Marike Peters
Organisatie:Pop in Limburg
Telefoonnummer:+31(0)46202 1360
Categorie: Educatie Provinciaal Talentontwikkeling
Looptijd:Februari - December 2018
Gerelateerde artikelen met Music & Business

Terug naar projecten

Wil je meer weten over onze projecten? Of heb je andere vragen?

Neem contact met ons op

Cookies & privacy

Wijzig je instellingen of bekijk ons privacy statement

Privacy policy | Sluit
Cookies instellen