Gehonoreerde aanvragen makersregeling 2020

Zangeres Elle Hollis heeft een bijdrage aangevraagd om te investeren in de branding en profilering van haar act. De commissie gaf aan dat het erg goed is om extra investeren in het onderscheiden van anderen en vindt dat Elle Hollis goede alternatieve ideeën heeft voor de doorgang van haar plannen tijdens de corona-crisis. Het plan is realistische, betrouwbaar en bevat samenwerkingen met goede en betrokken partners.

De band Geoff Wyld heeft een bijdrage aangevraagd voor het uitzetten en realiseren van een volledig multimedia promotioneel project ten behoeve van de carrière van de act. De commissie gaf aan dat Geoff Wyld de tijd neemt om een carrière geduldig en rustig op te bouwen. Daarnaast zijn er wel duidelijke en realistische targets gezet binnen het projectplan.

De band Come On Hero heeft een bijdrage aangevraagd voor de ontwikkeling en verder professionalisering van hun marketing, branding en live uitvoeringen. De commissie gaf aan dat het plan van Come On Hero professioneel was opgezet en veel potentie liet zien.

DJ/Producer Mick Mazoo heeft een bijdrage aangevraagd voor de ontwikkeling van zijn hele ‘merk’. Hierin opgenomen zijn o.a. een evenementenreeks waarin er ruimte is voor interdisciplinaire koppelingen binnen de kunsten en Mick Mazoo zichzelf op een unieke manier kan presenteren als DJ/producer. De commissie gaf aan serieuze ambities en relevante contacten en scherp geformuleerde doelen terug te zien in het plan van Mick Mazoo.

De Venloose band Kwante Hippe heeft een bijdrage aangevraagd voor het ontwikkeling van een gezamenlijke tour met het zuid-limburgse Baroesjko, opdat ze elkaars publiek kunnen aanspreken en uit elkaars contacten kunnen putten, waardoor ze er beiden sterken uit zullen komen. De commissie gaf aan veel mogelijkheden te zien in een dergelijke samenwerking en vond het plan uitvoerig en inhoudelijk sterk geformuleerd.

De band Afterpartees heeft een bijdrage aangevraagd voor de ontwikkeling van visuele content voor de act als aanvulling op de uitgebreide plannen die de band komende jaren gaat uitvoeren. De commissie gaf aan dat Afterpartees een professioneel en uitvoerig plan beschrijven dat getuigd van veel creativiteit, eigenheid en goede planning.

De band Lesoir heeft een bijdrage aangevraagd voor extra promotionele middelen die de band in deze tijd kan inzetten om hun bereik wereldwijd te vergroten binnen hun eigen níche. De commissie gaf aan dat de werkwijze van Lesoir een voorbeeld is voor veel andere artiesten en dat de act ondanks het wegvallen van de geplande tour van 2020 naar de toekomst weet te kijken en daar ook hun plannen op weer aan te passen.