Nieuws

Pop in Limburg zoekt een Marketing – & Communicatiemedewerker

Werkzaamheden:

Globaal: Hoe kunnen we het verhaal van Pop in Limburg op een vernieuwende eigentijdse manier gaan neerzetten in de toekomst? Daarbij hoort het opstellen en implementeren van een nieuw strategisch communicatieplan voor onze organisatie. Dat past bij de huidige tijdsgeest en bij een (onze) organisatie die de afgelopen jaren behoorlijk in beweging en ontwikkeling is.

Verbouwen terwijl de winkel open is: Het roer mag om, je krijgt de ruimte om jouw frisse nieuwe visie op het gebied van marketing en communicatie te botvieren op Pop in Limburg. Een flinke uitdaging. Maar, in de tussentijd raast de trein door. Daarom ga je ook aan de slag met alle dagdagelijkse werkzaamheden die komend jaar (nog) nodig zijn, zoals het on- en offline zichtbaar maken van verschillende bijeenkomsten, cursussen en evenementen die Pop in Limburg organiseert. Het on- en offline zichtbaar maken en promoten van Limburgse poptalent. Het zichtbaar maken van de Limburgse Popcultuur. Het verbinden en samenwerkingen stimuleren van mensen en organisatie die actief zijn in de popmuziek.

Concreet, komt dat neer op:

  • Marketing & Communicatie strategieën/ activiteiten voor verschillende projecten bedenken, plannen en uitvoeren.
  • Content website: eigen content schrijven en relevante content verzamelen, plaatsen en bijwerken.
  • Social media: content bedenken, schrijven, verzamelen, inplannen, plaatsen, beheren.
  • Nieuwsbrief: items verzamelen en schrijven, maandelijks versturen via MailChimp.
  • Vormgeving begeleiden/zelf ontwikkelen, drukwerk, video, fotografie opdrachten organiseren, bestellen, verspreiden.
  • Zo nu en dan gevraagd en ongevraagd marketing en communicatieadvies geven aan muzikanten, organisatoren, etc.

Wij zoeken iemand die:

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau heeft en een afgeronde relevante HBO- of WO- opleiding.
  • +/- 5 jaar werkervaring heeft in relevante functie + sector.
  • De inhoud van de functie en het beleid zo nodig kan bijstellen passend bij de huidige tijdgeest.
  • Aantoonbare ervaring heeft met het opzetten, plannen en uitvoeren van marketing- en communicatiecampagnes voor (pop)culturele activiteiten.
  • Passie heeft voor en kennis heeft van (lokale) popcultuur.
  • Efficiënt en effectief werkt.
  • Een relevant netwerk heeft (en dit verder uit wil bouwen).
  • Bekend is met Office en Adobe programma’s (Photoshop/Indesign), WordPress en Mailchimp.
  • Beschikt over een goede beheersing van de Nederlandse taal.
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit. Je bent bereid om met enige regelmaat ook buiten kantooruren en soms buiten de deur te werken.
  • Sociaal vaardig is (kan communiceren met verschillende soorten doelgroepen en mensen).
  • Je bent gewend om zelfstandig te werken en neemt je verantwoordelijkheden. We kunnen als team op elkaar en dus ook op jou bouwen.

Wat mag je van ons verwachten?

  • Een uitdagende, afwisselende en betekenisvolle parttimefunctie  van 24 uur (0,67 FTE) binnen een dynamische, professionele en inspirerende werkomgeving;
  • Een hecht en gedreven team van collega’s, die al vele jaren werkzaam in de muziekindustrie, behoorlijk wat hart voor de zaak hebben en waarin iedereen voor elkaar klaar staat;
  • Een overeenkomst op parttimebasis voor bepaalde tijd, met intentie tot verlenging;
  • Een passend salaris volgens CAO Zorg & Welzijn;
  • Een breed netwerk binnen de (Limburgse) popsector in de volle breedte van het woord (muzikanten, pers, podia, festivals, fotografen, presentatoren, grafisch vormgevers, videomakers, muziekprofessionals en liefhebbers);

Interesse? Laat het weten!

Is deze functie jou op het lijf geschreven? Laat ons dan weten waarom jij de meest geschikte kandidaat bent in je motivatiebrief en mail deze samen met je CV uiterlijk zondag 11 december 2022 naar milou@popinlimburg.nl. De 1ste sollicitatieronde zal plaatsvinden in de eerste week van januari 2023.

Over Pop in Limburg

Pop in Limburg (Stichting Popmuziek Limburg) is de provinciale popkoepel van de provincie Limburg. In samenwerking met muzikanten, muziekcollectieven, jongerencentra, poppodia, festivals, opleidingen, lokale en regionale overheden en iedereen met een hart voor popmuziek streven we naar een bloeiend ecosysteem voor popmuziek in onze provincie.

Voorop staat de muzikant, waar we voor zowel amateurs én professionals een klimaat willen realiseren waar voldoende (ontwikkeling)kansen zijn. Dit doen we onder andere door mensen en organisaties die actief zijn in de popmuziek met elkaar te verbinden en door samenwerking te stimuleren. Door het organiseren van verschillende bijeenkomsten en cursussen voor muzikanten én mensen die niet óp het podium maar vooral achter de schermen actief zijn. Door het zichtbaar maken en promoten van Limburgs poptalent en door het ontwikkelen en organiseren van verschillende talentontwikkeling programma’s. En tenslotte door het zichtbaar maken van de Limburgse popcultuur.

www.popinimburg.nl

Terug naar het overzicht

Heb jij ook iets nieuws te melden?

Plaats je nieuwsbericht