Nieuws

Music & Business ‘Sessie #5 Hoe manage ik mijn act?’ a.s. zondag in Poppodium Volt

Op zondag 28 oktober organiseert Pop in Limburg de vijfde sessie van “Music & Business”. Tijdens deze workshop wordt ingegaan op de vraag: Hoe manage ik mijn act? Er wordt gediscussieerd over vragen als:

  • Heb je een manager of regel je je zaken zelf?
  • Indien geen manager, hoe ziet de taakverdeling er binnen de act uit?
  • Wanneer is een manager voor een act interessant?
  • Waar begin je mee als manager als je start met een act?
  • Wat doet een manager? En wat doet hij niet?
  • Wat zijn de eigenschappen van een goede manager?
  • Welke afspraken maak je met een manager over de verdiensten?
  • Hoe til je je muziek (samen met je manager) naar een hoger plan?
  • Wat verwacht een manager van een artiest?
  • Factoren voor een goede samenwerking

Panel

Lars Kelpin zal, als moderator, het gesprek aangaan met de volgende inhoudsdeskundigen over het thema ‘Hoe manage ik mijn act?’

Janneke Nijhuijs
Janneke Nijhuijs is bassist in KomodoThe DeafThe IndienSmutfish/Smetvis en DEMON EYES. Daarnaast is ze actief als DJ, coacht ze opkomende artiesten en organiseert ze masterclasses en talentontwikkelingstrajecten. Haar initiatief Jam de la Crème werd een succesvol festival gedurende tien jaar in binnen- en buitenland.

Jules Weijers
Jules is oprichter van Heads Up. Heads Up begeleidt, boekt, managet artiesten en brengt hun muziek uit. Het roster bestaat uit Nederlandse artiesten in het internationale hip-hop circuit. Behalve in de Benelux zijn de artiesten vooral onder de aandacht in het Duitstalig gebied en Oost-Europa. Verder zijn de UK, Japan en Zuid en Midden Amerika nieuw te veroveren gebieden.

Martijn Crama
Martijn Crama is artiestenmanager. Op dit moment managet hij TAPE TOY, eerder vertegenwoordigde hij IX, Bells Of YouthStefany June, Krach, Florian Wolff en RubyQ. Sinds kort is Martijn ook auteur. Hij schreef Basisbagage: een boek voor ambitieuze muzikanten dat helpt bij het maken van (strategische) keuzes. Verder houdt Martijn een blog bij om de Nederlandse muziekindustrie wat transparanter en begrijpelijker te maken, host hij panels en doceert hij op het ArtEZ bij de afdelingen Popacademie en MediaMusic.

Waarom meedoen?

De manager is misschien wel de meest tot de verbeelding sprekende figuur uit de muziekindustrie. Als geen ander staat hij dicht bij de act en is hij betrokken bij alles wat er op artistiek, zakelijk en praktisch gebied gebeurt. Managers bestaan in alle maten en gewichten en hun rol kan op verschillende manieren ingevuld worden. Over het algemeen kan je stellen dat een manager ervoor instaat om voor de artiest een langetermijnvisie uit te werken en om de artiest vervolgens bij te staan bij elke stap op weg naar het gestelde doel. Werk jij reeds met een manager? Of regel jij je zaakjes zelf? Wat zijn de voordelen van het aanstellen van een manager en op welk moment kies je hiervoor? In deze workshop zullen we meer duidelijkheid scheppen over bovenstaande vragen.

Locatie en tijd

De sessie vindt plaats op zondag 28 oktober.
Locatie: Poppodium Volt, Sittard.
Deuren open: 13:30 uur.
Aanvang: 14:00 uur.
Einde: 17:00 uur.

Deelnemen

Aanmelden kan tot uiterlijk vrijdag 26 oktober a.s. via deze link. Deelname aan Music and Business is gratis.

Let op: je schrijft je individueel in, niet als act. Dus kom je met vier personen van één act, gelieve vier keer het formulier in te vullen.

Over “Music & Business”

In deze 6-delige workshopserie vertellen diverse professionals uit de muziekindustrie hoe je serieus aan de weg kan timmeren met je muziek. De sessies zijn gratis toegankelijk voor alle popmuzikanten, jong en oud, uit de provincie Limburg.

Gerelateerde artikelen met Music & Business ‘Sessie #5 Hoe manage ik mijn act?’ a.s. zondag in Poppodium Volt

Terug naar het overzicht

Heb jij ook iets nieuws te melden?

Plaats je nieuwsbericht