De komende twee zondagen (15 en 22 september) vinden de algemene coaching dagen van Nu of Nooit 2019 plaats! Voor het derde jaar op rij organiseert Pop in Limburg in samenwerking met Poppodium Grenswerk en het Conservatorium Maastricht coaching dagen voor de gehele selectie van Nu of Nooit 2019. De acts zullen tijdens deze dagen aan de slag gaan met muzikale en zakelijke workshops om zich voor te bereiden op de voorrondes in oktober. Alle acts krijgen een muzikale coaching aangeboden met een professionele muzikant én gaan met twee professionals uit de muziekindustrie luisteren naar hun demo’s. Daarnaast gaan alle acts aan de slag met de workshops ‘Hoe promoot ik mijn act?’ en ‘Strategie & Artiestenplan’.
Op zondag 15 oktober 2019 vindt de eerste algemene coaching dag voor de selectie van Nu of Nooit 2019 plaats in Poppodium Grenswerk. Tijdens deze dag zal de helft van de selectie aan de slag gaan met muzikale workshops van Jaimie van Hek (Sue The Night, Dutch School of Popular Music), Roman Huijbreghs (NAVARONE) en Ingo Jetten (Trashed Attic Audio). Hun demo’s zullen beluisterd worden door Wouter Budé (Moon Music Studios), Daan Gooren (Popronde Heerlen, Aïcha Cherif), Sander Haagmans (The Whims of the Great Magnet, Muziekboerderij) en Bas “Bazz” Barnasconi (BAZZOOKAS). Bazz zal ook tijdens een workshop ‘Artiestenplan’ met de acts in gesprek over hun doelen en hoe ze die denken te bereiken! Tenslotte krijgen de acts van Mirjam Sieben (Onlightning) tips en tricks over social media, branding en identiteits- en doelgroepbepaling.
Op zondag 22 september 2019 gaan de resterende acts aan de slag in de dependance van het Conservatorium in Maastricht. Hier geven o.a. Baer Traa (Baer Traa) en Ferry Duijsens (Anneke van Giersbergen) de acts muzikale coaching en gaan Harald Bruijstens (Bahama Kitchen Music), Rob Driessen (3SunRecordings, Muziekgieterij), Jelle Stavasius (V2 Records Benelux) en Robbin Gielen (Indigo Atlas) luisteren naar hun demo’s. Robbin zal ook tijdens de workshop ‘Artiestenplan’ met de acts gaan kijken naar hun doelen, plannen en strategieën en Mirjam Sieben (Onlightning) zal wederom met de acts aan de slag gaan met social media, branding en promotie.
We wensen de selectie veel succes en leerplezier!